Van Châteaumeillant naar La Chatre (18,5 km)

8 september 2018 - La Châtre, Frankrijk

Na dat heerlijke eten en een goede nachtrust rond 9 uur op pad. Even langs de supermarkt om wat boodschapjes voor onderweg te doen. Vandaag opnieuw mooi weer: er worden temperaturen rond 28 graden verwacht. Met 18 kilometer voor de boeg is dat goed te doen.

Niet veel dorpjes onderweg, maar wel fijn dat in 1 van die dorpjes te lezen is dat het nog 1557 kilometer naar Santiago is. Nog 80 dagen lopen dus...

Na 10 kilometer loop ik op een landweggetje waar een prachtige boom voor wat schaduw zorgt. Ik zet mijn rugzak tegen de boom: lunchtijd. Ik voel me op die plek onwezenlijk rijk: eten en drinken bij me, alles in mijn rugzak. En een valk geeft een privé-voorstelling. Prachtig om de zon door de vleugels van die vogel te zien spelen. Als God in Frankrijk... Ik denk dat dit 1 van de mooiste moment in deze Camino is. Eindeloos genieten. Als ik wil vertrekken zie ik opeens dat de boom waartegen ik rustte het teken van de Camino draagt. Een eervolle plek dus.

Nadat ik me geinstalleerd heb op mijn overnachtingsplaats, verken ik het stadje en strijk neer op een lekker terras. Om 8 uur eet ik bij de buren en daarna rol ik lekker in slaap.

1. Saskia:
    10 september 2018