Van La Chatre naar Neuvy-Saint-Sepulchre (18,5 km)

9 september 2018 - Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk

Het belooft een warme dag te worden. Daarom wil ik op tijd vertrekken. Ontbijten kan vanaf 8 uur en om 8:30 uur loop ik weer buiten. Het is heerlijk stil op deze zondagmorgen. La Chatre ligt er verlaten bij, maar gelukkig is de bakker al open.

De dag begint met een lekker klimmetje. En het weer is inderdaad fantastisch. De tekens wijzen me de ook vandaag de weg. Over die tekens: de route is over het algemeen prima bewegwijzerd. Dank aan alle vrijwilligers die daar aan meewerken! En voor twijfelgevallen heb ik de app Maps.me met daarin de route gedownload. Ook heel handig.

In Sarzay zou een restaurantje moeten zijn. Maar je voelt ‘m al aankomen: dicht. Gelukkig heb ik voldoende mee om de dag door te komen. Op een bankje tussen kerk en kerkhof rust ik wat. Een kerkhof is altijd handig, want daar kun je drinkbaar water vinden. Zo is dat nou eenmaal geregeld in Frankrijk :-) En met het weer van vandaag kom ik liever niet zonder water te zitten.

Ik passeer een paar mooie plekjes om te lunchen, maar het is nog wat te vroeg om al te gaan zitten. Gevolg: als het tijd is om te lunchen, zijn de mooie plekjes op :-)

Het loopt lekker vandaag en omdat ik al vroeg op pad was, ben ik om 14:30 uur al op de plaats van bestemming. Eerst even op een terras de ergste en de lekkere dorst lessen. En daarna op zoek naar mijn overnachtingsplaats. Omdat het zondag is, is de horeca vroeg gesloten. Alleen bij het meertje is een restaurant open. Dat betekent nog een anderhalve kilometer (en terug) lopen voor het eten. Ach, ik ben toch bezig.