Van Neuvy-Saint-Sepulchre naar Gargilesse (24,1 km ahum)

10 september 2018 - Gargilesse, Frankrijk

Gisteravond op de weg terug naar mijn overnachtingsplek, besloot ik vandaag een rustdag te organiseren. Daarom zet ik geen wekker en zie ik het morgen wel.

Ik word wakker om 9:30 uur. Heerlijk geslapen. Op mijn gemakje douchen en ontbijten en dan rond 11 uur weer op weg. Ook vandaag wordt het warm en daarom ben ik blij met mijn fles water die ik gisteravond in het vriesvak van de koelkast legde. Nog even wat rondgekeken in het dorpje. De kerk schijnt bijzonder te zijn, maar ik raak er niet ondersteboven van.

De Camino brengt me vandaag weer op prachtige plekjes. En het mooie weer benadrukt die schoonheid nog eens. Na een kilometer of 10 kom ik aan in Cluis. Daar vind ik een barretje wat open is! Ik drink er wat en eet een sandwich. En doe dan iets waar een pelgrim zich voor hoort te schamen: ik regel een taxi.

De laatste 14 km van deze dag flitst aan me voorbij ;-) En het voelt prima. Ik merk wel een verandering in het landschap op: het wordt in die 10 km veel heuvelachtiger. Blijkbaar een goede dag gekozen voor mijn rustdag.

Aangekomen in Gargilesse is het hotelletje nog dicht, maar het terras ligt heerlijk beschut. En er zit nog steeds ijs in mijn waterfles, dus dat komt goed. Het restaurant van het hotel is vandaag .... gesloten. En dus mag ik vanavond nog ruim 1,5 km heen en terug naar een naburig restaurant.

Later die middag wandel ik wat door het dorpje en maak opnieuw vrienden. En in een eeuwenoud kerkje is een muziekles aan de gang: prachtige hoorn-muziek vult niet alleen de ruimte in de kerk, maar ook die daarbuiten.

Het restaurantje (bij een camping) wordt door een Nederlandse vrouw bestierd. De kaart is niet uitgebreid, maar het eten smaakt prima en de locatie is top. De wandeling meer dan waard!

1. Jannie:
    14 september 2018
    Fijn om weer wat van je te lezen. Je hebt al een paar dagen nog 0 km voor de boeg, dus ik weet dat je op jouw plek van bestemming bent gekomen. En inmiddels weer in je eigen bed, denk ik... ;-)