Van Ardenais naar Châteaumeillant (21,9 km)

7 september 2018 - Châteaumeillant, Frankrijk

Al vroeg in de weer om te proberen mijn schoenen zo droog mogelijk te krijgen. En om 8 uur het ontbijt. De gastheer heeft een goede nachtrust gehad: hij is vaster ter been en zijn Engels is ook een stuk beter. Nu ik minder gedoe heb om de boel droog te krijgen, kan ik nog even wat rondneuzen in het huis. Wat een verzamelaar woont hier. En hij heeft bij alles een (lang) verhaal ;-) Maar goed, ik ben hier om te wandelen. Dus tegen half 10 vertrek ik.

Het weer is gelukkig een stuk beter: lekker windje en de zon schijnt. Na een kilometer of 10 kom ik in Le Chatelet. Op een terrasje bij een bar tijd voor fris en koffie. Schoenen en sokken uit en alles lekker in de zon drogen. Genieten!

Ik moet even naar de supermarkt om wat eten voor onderweg te halen. Ik wandel er heen en sta even verbaasd te kijken naar een stuk of 3 gigantische wasmachines die op de parkeerplaats staan. Mensen kunnen daar ter plekke hun was doen. Wanneer ik bijkom uit mijn verbazing en me omdraai naar de winkel, zie ik nog net dat een medewerkster de deur op slot draait... Half 1.... we zijn dicht. Misschien nog wel 1 van de lastigste dingen van Frankrijk: wegwijs worden in de wondere wereld van openings- en sluitingstijden. Wachten tot half 3 duurt me te lang, dus ik loop terug naar de bakker en koop een stokbrood en een fles water. Real pelgrims doen dat gewoon :-)

Op een bankje onder een stroomdraad met daarop steeds druk kwetterende boerenzwaluwen eet ik mijn lunch op. Zalig. En dan stiefel ik door richting de eindbestemming van vandaag. Af en toe gadegeslagen door een kat. Ik zie ze denken... jij bent gek :-)

Ik heb voor deze nacht een klein hotelletje gekozen. Even mijn spullen in de was en lekker laten drogen. Die avond eet ik in het restaurant dat bij het hotel hoort. Dorade... mmmmm... heerlijk!