Van Lochem naar Saint-Astier; attention: pickpockets!!

23 juli 2020 - Saint-Astier, Frankrijk

De reis van Lochem naar Schiphol verliep geheel volgens het boekje. Ik had een klein uurtje speling, dus beetje rondhangen en koffie drinken op Schiphol. Iets over half 9 rolde de Thalys binnen. Prachtig op tijd.

771B0E70-BBA7-48C5-9F3F-8E204302A86B

Uiteindelijk met een 10 minuten vertraging op Gare du Nord aangekomen. Metrokaartjes gekocht en een stukje lopen naar M4. Spullen van waarde goed verdeeld over rugzak, borstzak en mijn 4 broekzakken. Extra gelet op het sluiten van de ritsen. Na 2 minuten wachten op het perron reed de metro binnen.
Je voelde het waarschijnlijk al aankomen: ik had blijkbaar de aandacht getrokken van zakkenrollers. Terwijl ik als laatste de metro in liep, voelde ik dat ik zachtjes in mijn rug geduwd werd. ‘Die heeft haast’ dacht ik nog even. Direct daarna ging het geluidssignaal dat het sluiten van de deuren aankondigt. Terwijl ik me omdraaide om te zien wie er zo’n haast had, zag ik 2 mannen gauw de trein verlaten, waarvan er eentje een trainingsjack over zijn arm had hangen waar ook zijn hand onder schuil ging. Ik wist meteen hoe laat het was. Een man die het voor zijn ogen zag gebeuren, vroeg of ik oké was. Gelukkig zaten al mijn ritsen nog dicht, maar was er eentje die wel een heel klein stukje open stond. De schobbejakken.... maar gelukkig waren ze niet snel genoeg om deze opa te rollen. Of was deze opa te slim voor hen :-D Volgende keer nog beter opletten dus in Parijs.

EE6369F6-FBA6-4999-A24A-B4054982FFDD

Ook de TGV naar Bordeaux vertrok keurig op tijd. We kwamen zelfs 5 minuten te vroeg aan! Tegenover het station op een terras koffie met een broodje. Nog een tijdje op het station hangen. Van de tijd gebruik gemaakt om mijn broekspijpen korter te maken. Het weer is hier heerlijk.
Daarna de trein naar Saint-Astier. Ook keurig op tijd. Ik heb afgelopen nacht niet heel veel geslapen, dus vanavond uit eten wordt het niet. In de plaatselijke supermarkt wat lekkere dingen gekocht voor een etentje op het terras van ‘mijn’ kasteel. Want even buiten Saint-Astier ligt het Château Puyferrat. En daar resideer ik de komende nacht. En ik ben de enige!
Ik denk dat ik met de kippen op stok ga. Het was een lange dag...

E6B1CB48-6737-4B33-A970-9F74B4DFEDC77F0CE19B-2A0E-4EE5-8093-0BC891D943271D60345F-17D2-476C-A93D-998C5D0D9206CF61578B-2D8F-44FF-9E09-68A53B228D48

1. Jurjen:
    23 juli 2020
    Goed dat je zonder echte problemen bent aangekomen. Succes morgen na een goede nachtrust.
  2. Jannie:
    23 juli 2020
    Wat een vervelende mannen, zeg, daar in Parijs. Ik kreeg een keer een aai over mijn kont en zag ook niemand achter mij... Was er volgens Anne Marie eentje die dacht dat ik een portemonnee in mijn kontzak had.... Niet dus. :D Fijn dat jij ook niets kwijt bent!
    Denk dat je alweer wakker bent als je dit leest, dus goede morgen en gezwind op pad!
    Hoop wel dat je lekker geslapen hebt!
  3. Anneke van Hulst:
    23 juli 2020
    Inmiddels zal je wel in dromenland verkeren, slaap lekker en morgen gezond weer op pad.
  4. Evelien:
    24 juli 2020
    Fijn dat het ze niet gelukt is! Fijne wandelingen gewenst.