Van Saint-Parize-le-Chatel naar Saint-Pierre-le-Moutier (14,7 km)

1 september 2018 - Saint-Pierre-le-Moûtier, Frankrijk

Geen wekker zetten.. heerlijk. Ik word om een uur of 9:30 wakker. Op mijn gemakje mijn spullen gepakt en rond 11 uur loop ik weer. Ook vandaag loop ik een relatief kort stukje. Mijn lichaam vertelt me over de dag van gisteren ;-). PHPD in hele milde vorm. Met een stukje lopen is dat zo weer weg.

Ook vandaag is het nog even zoeken naar de goede verhouding met mijn rugzak. Maar het voelt al een heel stuk beter dan gisteren. Dat geeft de pelgrim moed.

Onderweg een heerlijke pauze tegen een hek van een schapenweide. Heel af en toe valt er een piepklein druppeltje. Maar het is veel te weinig om er mijn regenjas voor te pakken. En de temperatuur is top om te wandelen.

Wanneer ik rond half drie Saint-Pierre binnenwandel kom ik langs een supermarkt. Dat komt goed uit. Gewapend met wat ik nodig heb ;-) wandel ik naar de camping waar ik mijn tentje op zet. Het is er rustig: er staan 3 campers en dat is het. Het sanitair is oud en versleten en de douche op de herenafdeling is defect. Maar de damesdouche doet het wel en het water is gelukkig lekker warm.

Rond half 6 kruip ik even in mijn tentje om de inspanningen van de dag te overdenken. Daar komt weinig van terecht: om half 8 word ik wakker. In het dorp een klein restaurantje gevonden met een pelgrimsmenu voor 15 euro. En nog lekker ook, als is t wat kaal allemaal. Een dubbele espresso maakt het helemaal af en om 22 uur rol ik opnieuw mijn bedje in.

1. Marrianne:
    2 september 2018
    Fijne verhalen Erik!!
  2. Jannie:
    2 september 2018
    Man man man, wat een slapen! Van 22 uur tot 9.30 uur, dat is bijna de klok rond. Heerlijk!
  3. Mieke:
    3 september 2018
    Erik, ik ben nu al geboeid door je tocht! Fijn om mee te lezen. Maar.... wanneer schrijf je dit? Eind van de dag? Tijdens de pauzes tussendoor het lopen?
    Kom je ook andere mensen achterop lopen (of zij jou)?
  4. Erik te Loo:
    4 september 2018
    De verhalen schrijf ik in mijn hoofd onder het lopen. En als ik tijd heb (en WiFi) klop ik ze in op mijn IPad.
    Het is rustig op de Camino. Vandaag (dinsdag) slaap ik in een refuge en daar ontmoette ik drie andere pelgrims