Van Ainay-le-Chateau naar Saint-Amand-Montrond (19,3 km)

5 september 2018 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

Het echtpaar dat ook in de herberg sliep, had aangegeven dat ze om 7:15 wilden opstaan. Dat kwam mooi uit, want dan zet ik mijn wekker niet. Het ochtendgedoe van opstaan, douchen, inpakken en ontbijten is met 4 mensen in een kleine herberg altijd ff gedoe. Maar even na 9 uur sta ik met mijn rugzak kant en klaar om te vertrekken.

Ainay-le-Chateau ligt er schilderachtig bij in de vroege (voor mij dan) morgen. Het landschap is prachtig: beetje glooiend, veel groen. Mooie vergezichten en pittoreske dorpjes. En lopen dus. Ik zou ‘t bijna vergeten.

In het eerstvolgende dorpje na een kilometer of 9 is een bakkertje/barretje open. Lekker broodje gekocht, koffie er bij en genieten maar. Ook al ligt het ‘terras’ pal langs de weg waarover regelmatig groot verkeer passeert.

Het middagprogramma is tamelijk saai: langs het Canal de Berry richting Saint-Amand-Montrond. De sluisjes zijn af en toe wel leuk, maar steeds maar recht-toe-recht-aan gaat vervelen. Gelukkig is de totale dagafstand een kilometer of 20, dus ik ben er ook nog wel een keer.

De ontvangst bij de overnachtingsmogelijkheden is leuk. Tot mijn genoegen lopen er een paar katten rond, waarvan er eentje maar wat graag even op mijn buik komt liggen. Dat doet goed :-) De eigenaresse heeft ook nog 2 grote maar heel rustige en vriendelijke honden. Ik heb maar 1 van die honden gezien, omdat de andere volgens de eigenaresse liever televisie kijkt. En dan bij voorkeur tekenfilmpjes met dieren...

Die avond in de stad heerlijk eten: pasta met grote in curry gemarineerde garnalen. En de wijn smaakt ook prettig. Bon Camino!

1. Jannie:
    8 september 2018
    Fijn om weer iets van je te vernemen. Ik krijg bijna zin om ook te gaan lopen....