Van Amsterdam naar Nevers

30 augustus 2018 - Nevers, Frankrijk

Om 5 uur word ik wakker. En niet een beetje wakker, maar echt wakker. Zelfs de biografie van John de Wolf krijgt me niet terug in slaap. Ik geloof dat ik tussen 6 en half 7 nog weer wat gedoezeld heb, maar dan is het ook echt voorbij met de slaap. Op mijn gemakje ontbeten en de zooi die ik maakte opgeruimd (het was echt een grapje Bas). Tegen half 8 de rugzak op mijn rug gehesen en op weg naar het station. Om 8 uur ben ik op Amsterdam Centraal. Even later rijdt de Thalys voor en stipt 8:17 begint mijn reis naar Nevers.

De Thalys laat er geen gras over groeien: in een mum van tijd zijn we in Brussel en om 11:30 rollen we Gare du Nord binnen. Het overstappen op de RER (stadstrein) is een fluitje van een cent. De overstap op Gare de Lyon naar de metro vind ik iets minder duidelijk aangegeven. Maar rond kwart over 12 ben ik op Gare de Bercy waar om 13:01 de trein naar Nevers vertrekt.

Ook die trein rijdt stipt op tijd. Ergens tussen Parijs en Nevers bedenk ik me dat ik mijn fleecetrui in de Thalys liet liggen. Gelukkig is het een ouwetje en  heb ik vandaag ontdekt dat die een tientje kost :-) Geloof het of niet, maar in Nevers is een Decathlon...  Als ik dan om 14:32 arriveer in Nevers, stal ik mijn rugzak en pak ik de bus naar het winkelcentrum. Een nieuwe trui op de kop getikt en bij de naastgelegen Carrefour de noodzakelijke levensmiddelen ingeslagen. Zodat ik dit verhaal kan schrijven in gezelschap van rode wijn en brie.

Ik besluit vanavond vroeg te gaan eten, zodat ik op tijd kan slapen. Misschien kan ik wat uurtjes inhalen die ik afgelopen nacht misliep.

1. Jannie:
    30 augustus 2018
    Slaap lekker! Zo kom je nog eens aan nieuwe kleren, haha.
  2. Marrianne:
    30 augustus 2018
    Geen geld die nieuwe trui... oh ja... toch wel: een tientje! ;-)
  3. Bas:
    1 september 2018
    Weet het nooit met die geintjes van jou;) plezier!