Van Lochem naar Amsterdam

29 augustus 2018 - Amsterdam, Nederland

De dag van wie je wist dat die zou komen.

Het was ergens in maart/april van dit jaar dat het idee ontstond om in september verder te gaan op mijn Camino. En vandaag is het dan zo ver: de dag van vertrek. Vanmorgen nog even naar de pedicure en de kapper. Nog even naar de Blokkert voor een paar laatste dingetjes. Nog even een eitje bakken voor de lunch. En dan... nog even een voorlopig laatste echte Hollandse maaltijd: gekookte aardappels, bloemkool-met-een-papje, en een reusachtige gehaktbal. Heeeeeeeeerlijk.

En dan: rugzak pakken en vertrekken. Marrianne brengt me naar de trein en zwaait me uit. Zij gaat daarna nog aan het werk. Voor mij begint het avontuur. Nou ja, avontuur: gewoon met het boemeltje naar Zutphen...

Vandaag reis ik naar Amsterdam, waar ik in het huis van Bas en Steffie slaap. Het rijk helemaal alleen, want de bewoners liggen zelf ergens op een strand. Ik kijk hoe PSV zich plaatst voor de groepsfase van de CL en ga dan vroeg naar bed. Binnen 10 minuten ben ik in dromenland.