Van Chapela naar Pontevedra; over een kleine wereld en een goeie start.

28 mei 2023 - Pontevedra, Spanje

We worden vanmorgen wakker in een ultrakleine wereld: er hangt een dikke mist. De overkant van de straat is niet te zien. Maar als we na het ontbijt de deur uitlopen, is het inmiddels iets opgeklaard. Maar de mist zorgt ook voor sprookjesachtige plaatjes.

Er mag weer het nodige geklommen worden en daar zitten soms ook pittige stukjes tussen. Over het lopen is verder niet zo veel te zeggen. We lopen stukken samen op en we lopen stukken alleen. In Arcade wacht ik op Marrianne omdat we daar de trein willen nemen naar Pontevedra. Bij het station is een leuk restaurantje en daar genieten we een heel lekkere lunch met een fijn glas wijn. Onze trein vertrek rond 15:30 uur. Ik heb mooi de tijd om eerst met de locals de start van de Formule 1 te kijken en ik juich natuurlijk als Max voor Fernando de eerste bocht in gaat. Dat ze het maar weten, die Spanjaarden J

Vanaf het station in Pontevedra is het nog een 2 kilometer naar het hotel waar we slapen.

In de avond gaan we op zoek naar een leuke pizzeria. Maar daar is pas plaats na een uur wachten en daar zijn we te moe voor. Dus toch maar gegeten in het restaurant van het hotel. Het eten is eigenlijk onverwacht lekker. Dat neemt niet weg dat we op tijd het lampje uit doen. Morgen beginnen we aan de Variante Espiritual. Benieuwd wat die ons brengt.

1. Janneke Koornstra:
    1 juni 2023
    Mooie plaatjes Erik! Ik ben met Luc onderweg. Met de trein naar Orval, daarna lopen naar Bouzais. Vandaag naar Le etot preigne, zo'n 20km. Vanochtend ok, vanmiddag erg warm. Ook hier eten we heerlijk. Alleen daarom al de Camino lopen. Groet, Johan en Luc.