Van La Souterraine naar Lochem

13 september 2018 - Lochem, Nederland

De trein vertrekt om iets over half 8... Dus om kwart over 6 gaat de wekker. De hele toko is nog in diepe rust wanneer ik op kousevoeten over de krakende trap naar beneden sluip. Het ontbijt staat klaar, maar de beloofde koffie staat niet klaar. Dus weer terug naar boven om daar koffie te maken.

Iets over 7 loop ik de deur uit voor de wandeling van anderhalve kilometer naar het station. Hoewel de trein naar Parijs een krappe drie uur onderweg is vanaf La Souterraine, krijg ik nu al een melding op mijn NS-app dat de trein bij aankomst in Parijs 5 minuten vertraging zal hebben. Ik vind t knap :-)

De trein rolt keurig op tijd binnen en even later zit ik op mijn plek en begint de terugreis. Mijn benen vinden het oké om een dagje amper te hoeven lopen. De trein arriveert op station Austerlitz en een korte wandeling brengt me naar de metro. Zonder overstappen naar Gare du Nord, dat is wel lekker.

Wanneer ik op Gare du Nord arriveer, heb ik nog dik anderhalf uur de tijd. Ik besluit het station even uit te lopen en strijk neer op een terrasje tegenover het station. Ik zie dat een tosti er tien euro kost... dat is me toch net ff teveel van het goede. Ik loop een klein eindje verder en beland in een straat met heel veel Indiase eettentjes. Omdat ik er al een halve dag op heb zitten, ga ik in een restaurantje naar binnen om wat te eten.

Dat wordt nog een avontuur op zich: het Engels van de man die me bedient is van dezelfde kwaliteit als mijn Indiaas... maar we slagen er toch in er samen uit te komen. Vraag me niet wat ik daar eet, maar het smaakte nog lekker ook ;-)

Daarna terug naar het station waar de Thalys inmiddels klaar staat. Mijn zitplaats bevindt zich in het voorste rijtuig van de trein. Dat is (op dit station) dus ook het rijtuig dat het verst van de stationshal staat. En laat er op dit tijdstip nu ook nog eens een dubbele Thalys rijden tot Brussel. Kortom: het is nog een heel eind lopen voordat ik op mijn plek zit. Keurig op tijd rijd ik even later weer weg uit Parijs. Na tussenstops in Brussel, Antwerpen, Rotterdam en Schiphol kom ik weer aan in Amsterdam. Via Amersfoort, Apeldoorn en Zutphen ben ik om tien over half 6 weer op station Lochem. Zo’n reisdag is best vermoeiend....

Na het eten lig ik die avond al vroeg in mijn (eigen) bed. Ook heerlijk :)

1. Mieke:
    18 september 2018
    En morgen kom je weer zingen? Toch?
  2. Henk:
    18 september 2018
    Fijn dat je heelhuids thuis gekomen bent en de wijn nog niet zat bent.
    Ik heb genoten van je verhalen en foto's.
    Heb ik toch een beetje mee gewandeld maar gelukkig niet echt.
    Want wandelen is heel gezellig en leuk maar dat lopen is zo saai.(Vrij naar: E. te Loo te Balle).