Van Lochem naar Amsterdam

24 juli 2019 - Amsterdam, Nederland

Een gedenkwaardige dag... Vandaag werd de hoogste temperatuur ooit in Nederland gemeten. Wat een 'feest'.

Wat doe je op zo'n dag-voor-vertrek-dag? De laatste dingen in de rugzak stoppen. Maar ook er iets uit halen: de tent blijft thuis. Ik koos daarvoor omdat het aantal tent-nachten zo klein werd, dat ik het niet de moeite waard vind om die anderhalve kilo extra mee te dragen. Van zaterdag op zondag zou ik kamperen, maar de weersvoorspellingen zeggen dat het zaterdag veel zal regenen. Het idee dat ik in de regen de tent moet opzetten trok me niet zo. Dus ga ik voor een pelgrims herberg en blijft de tent thuis.

Nog wat laatste klusjes gedaan en om 17 uur zaten we al te eten. Daarna naar het station en onderweg. In Zutphen aangekomen zie ik net op tijd dat de intercity naar Arnhem niet rijdt. Een sprintje (mét een rugzak van 13 kg) maakt dat ik de boemel naar Apeldoorn haal. Daar de intercity naar Hilversum en dan het laatste stukje met de sprinter naar Muiderpoort. Dan is het nog een klein stukje naar Bas en Steffie. Gezellig achter het huis gezeten en gekletst over Camino's, wandelen, vuurvliegjes en slakken-tussen-je-tenen. En een lekker glas wit gedronken. Het leven is goed, Camino 2019 is begonnen!

1. Jannie:
    25 juli 2019
    Ik wens je een heel fijne wandeling, Erik. Fijn dat je deze nacht bij Bas en Steffie kon logeren. Hopelijk wordt het wel wat koeler, wandelen met 13 kg op je rug in deze hitte zal niet meevallen. Of heel vroeg vertrekken en onderweg siësta houden... ;-)
  2. Marrianne:
    25 juli 2019
    Goede reis man! Buon Camino!
  3. Saskia:
    Trots op je pap!